لوگو سینی کابل

زانویی سینی کابل

سر فصل مطالب

استفاده از زانویی سینی کابل در تغییر جهت و هدایت صحیح کابل‌ها و سیم‌های الکتریکی در مسیر‌دهی آن‌ها بسیار مفید و اصولی است. این روش به شما امکان می‌دهد تا به صورت مرتب و کارآمد کابل‌ها را به جایی هدایت کنید که نیاز به تغییر جهت دارد. در ادامه به توضیحات بیشتری درباره اهمیت و مزایای استفاده از زانویی می‌پردازیم.

سینی کابل اتحاد

برای انتخاب بهترین محصولات همین حالا با همکاران ما تماس بگیرید.

قیمت زانویی سینی کابل

عوامل بسیاری وجود دارد که بر قیمت زانویی سینی کابل تاثیر می‌گذارد که مهم ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مجموعه تولید کننده: مجموعه‌های زیادی هستند که در زمینه تولید زانویی سینی کابل فعالیت می‌کنند و هر کدام از آن‌ها نیز قیمت‌های متفاوتی را برای تولیدات خود در نظر می‌گیرند.
  • جنس ورق: جنس ورقی که برای ساخت این محصول استفاده می‌شود از عواملی است که بر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. جنس این ورق می‌تواند از گالوانیزه گرم یا سرد، استیل یا آلومینیوم باشد. زانویی سینی کابل آلومینیومی به دلیل وزن کم، توانایی تحمل وزن سیم‌های فراوان را دارد و به همین دلیل محبوبیت بالایی دارد.
  • کیفیت ورق: یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت زانویی سینی کابل کیفیت ورق به کار رفته در ساخت آن است. واضح است که هر چقدر کیفیت این ورق‌ها بیشتر باشد قیمت آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.
  • ضخامت: با توجه به اینکه ضخامت زانویی چقدر است قیمت آن می‌تواند متغیر باشد.
  • عرض زانویی: اینکه عرض محصول کابل چقدر باشد بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. عرض زانويي مي‌تواند 10، 15، 20 و یا … باشد که هر چه قدر عرض آن بیشتر باشد قیمت نیز افزایش می‌یابد.
  • زاویه زانویی: با توجه به اینکه زاویه چقدر است، قیمت آن می‌تواند متفاوت باشد.
  • نوسانات نرخ ارز: نوسانات نرخ ارز نیز تاثیر زیادی در قیمت زانویی می‌گذارد. با افزایش نرخ ارز قیمت‌ این محصول نیز افزایش می‌یابد.

شرکت برق و صنعت اتحاد تلاش می‌کند تا با مناسب‌ترین قیمت‌ها نسبت به سایر شرکت‌های تولید کننده، زانویی سینی کابل را به دست مشتری برساند.

زانوی سینی کابل
زانوهای 90 درجه

چه متریالی در ساخت زانویی سینی کابل استفاده می شوند؟

در ساخت زانویی سینی کابل از متریال مختلفی استفاده می کنند. در ادامه شما عزیزان را با این متریال آشنا میکنیم.

  • آلومینیوم

یکی از متریالی که در ساخت این محصول به کار میرود آلومینیوم است. آلومینیوم دارای وزن سبک و مقاومت مناسبی است به همین دلیل برخی تولید کننده ها این قطعه را با این متریال میسازند.  این مدل زانویی ها عموما به نگهداری و تعمیر زیادی احتیاج ندارند و به علت عدم مغناطیسی بودن تا حد زیادی تلفات الکتریکی را کاهش می دهند.

  • فولاد

ساخت زانویی سینی کابل با این متریال مزایای بسیاری را در پی خواهد داشت. فولاد مقاومت زیادی در برابر عوامل آسیب زننده محیطی از خود نشان می دهد و میزان این مقاومت تا حد زیادی به پوشش آن بستگی دارد. یکی از روش هایی که در جهت افزایش مقاومت این محصولات به کار میرود استفاده از پوشش گالوانیزه است.

فولاد به دلیل ساختاری که دارد از شکل پذیری مناسبی برخوردار است. این خاصیت باعث می شود که زانویی های فولادی را بتوان در ابعاد مختلف ساخت. از آن گذشته به دلیل مقاومت زیادی که دارند در محیط های گوناگون قابل استفاده هستند.

  • فولاد ضد زنگ

یکی از مزایای استفاده از فولاد ضد زنگ در این محصولات مقاومت و استحکام زیاد آن در محیط هایی با دمای بالا است. این فولاد در برابر مواد شیمیایی آلی و معدنی نیز در دمای بالا مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد. استفاده از این متریال در تولید این تجهیزات جانبی باعث میشود  طول عمر آن ها افزایش پیدا کند.

انواع زانویی سینی کابل

این محصول دارای انواع ۴۵ درجه، زانویی ۹۰ درجه، زانویی افقی و زانویی عمودی است که هر کدام ویژگی و کاربردهای منحصر به فردی دارند. در ادامه به توضیح هر کدام از آن­ها می‌پردازیم:

  • زانویی سینی کابل ۴۵ درجه

زانویی ۴۵ درجه به منظور اتصال دو سینی کابل در زوایه ۴۵ درجه به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اتصالات به سه شکل زانو خارجی، زانو داخلی و زانو افقی سینی کابل موجود هستند و در ضخامت های ۱ الی ۱.۵ میلی متر تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

ثبت سفارش

تنها کافی است فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

  • زانویی سینی کابل ۹۰ درجه

زانویی ۹۰ درجه از دیگر اتصالات این محصول است که برای اتصال دو سینی کابل به هم در زاویه ۹۰ درجه کاربرد دارد. این محصول نیز در ضخامت‌های ۱ الی ۱.۵ میل موجود می‌باشد. بعد از فرآیند پانچ و خم کاری ورق‌های گالوانیزه، استیل یا آلومینیوم با کمک جوشکاری می‌توان قطعات زانو را به یکدیگر متصل نمود.

زانویی سینی کابل 90 درجه
زانویی 90 درجه با عرض 10
  • زانویی سینی کابل افقی

زانویی افقی را می‌توان در جهت متصل کردن دو سینی کابل در زوایای ۴۵ و ۹۰ درجه به کار برد. این اتصالات نیز از ورق‌های گالوانیزه سرد و گرم تولید می‌گردند و جزء اتصالات بسیار کاربردی سینی کابل شناخته می‌شوند.

  • زانویی سینی کابل عمودی

زانویی سینی کابل عمودی نیز یکی از اتصالات سینی کابل هستند که در جهت اتصال دو سینی کابل دارای زوایای ۴۵ درجه و ۹۰ درجه استفاده می‌شود که در دو نوع زانو ۴۵ درجه عمودی و زانو ۹۰ درجه عمودی موجود می‌باشند و دارای ضخامت های ۱ الی ۱.۵ میل متر هستند.

این محصول در عرض های ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵، ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ سانتی متر و در ارتفاع ۴، ۵، ۶، ۸، ۱۰ و ۱۵ سانتی متر موجود است. قطعات زانو را می توان با جوشکاری از ورق گالوانیزه، استیل یا آلومینیوم ساخت.

زانو 45 درجه سینی کابل
زانو 45 درجه سینی کابل

 زانوی سینی کابل خم

سینی کابل علاوه بر ایجاد اندازه و ابعاد استاندارد باید به گونه ای خم شود که به کابل ها و سیم‌های تاسیسات برقی آسیبی وارد نشود. ماشین آلات خاصی به نام ماشین های NC عمدتا برای تولید سینی کابل با خم مناسب استفاده می‌شود. همچنین، اگر نیاز به خرید سه راهی سینی کابل و سایز تجهیزات سینی کابل دارید می توانید ثبت سفارش بفرمایید.

پس از مشخص شدن ضخامت ورق مورد استفاده در سینی کابل، این ورق وارد دستگاه NC شده و خم می‌شود. به طور کلی این دستگاه‌ها می‌توانند دو، چهار یا شش داکت کابل تابیده، تولید کنند که هر کدام مزایا و معایبی دارند.

سینی کابل  خم شده نیاز به زانویی سینی کابل خم شده دارد. زانوی سینی کابل خم می‌تواند دو، چهار یا شش خم داشته باشد.

زانوی 4 خم به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند هنگام اجرا و نصب روی این محصول به کابل‌ها آسیب می‌رسانند که باعث کاهش طول عمر کابل‌های برق می‌شود. به همین دلیل در زانویی ۶ خم، سعی شده است تا با افزایش تعداد خم ها از برخورد انتهای سینی کابل به سیم ها و کابل های برق جلوگیری شود.

زانویی 45 درجه با عرض 60
زانویی 45 درجه با عرض 60

زاویه های زانویی سینی کابل

از انواع زاویه‌های زانویی می‌توان به زانویی ۴۵ درجه، زانویی ۹۰ درجه، زانویی افقی و زانویی عمودی اشاره کرد.

زانو سینی کابل عمودی و افقی

سینی کابل سازه‌ای است که برای پشتیبانی و مدیریت کابل‌ها یا سیم‌های برق در یک ساختمان یا محیط صنعتی استفاده می‌شود. سینی کابل عمودی به سینی کابلی اطلاق می‌شود که به صورت عمودی نصب شده باشد، معمولاً این نوع زانو روی دیوارها یا سایر سطوح عمودی نصب میگردد تا کابل‌ها را در جهت عمودی سازماندهی کند.

 زانویی سینی کابل عمودی برای اتصال دو سینی کابل در زوایای 45 و 90 درجه به هم مورد استفاده قرار می‌گیرد که به دو صورت زانو 45 درجه سینی کابل عمودی و زانو 90 درجه سینی کابل عمودی تولید می‌شود. زانويي افقی را می‌توان در جهت متصل کردن دو سینی کابل در زوایای ۴۵ و ۹۰ درجه به کار برد.

زانوی 45 درجه با عرض 20 و 30
زانوی 45 درجه با عرض 20 و 30 سانتی متر

شرکت سینی کابل اتحاد، تولیدکننده انواع زانویی سینی کابل عمودی و افقی با عرض و ارتفاع مورد نظر شما می‌باشد. این شرکت با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب توانسته است طی مدتی که فعالیت خود را آغاز کرده است مشتریانش را راضی نگه دارد. همچنین، می توانید سایر اتصالات سینی کابل را در سایت ما مشاهده کنید.

 مجموعه سینی کابل اتحاد با تولید انواع سینی کابل و انواع لوله‌های فولادی برق با کلیه اتصالات و تجهیزات مربوطه، آماده ارائه خدمات با منابع مناسب و به روز به مشتریان می‌باشد.  

زانویی 90 درجه سینی کابل

سخن آخر

استفاده از زانویی سینی کابل در تغییر جهت مسیر کابل‌ها و سیم‌های الکتریکی دارای مزایای زیادی است. زانویی به عنوان یکی از اجزای سیستم‌های حمل و نقل کابل، برای ایجاد تغییر جهت یا انحراف‌های مختلف در مسیر کابل‌ها استفاده می‌شود. این موارد به تأمین نیازهای اصولی و بهره‌وری در نصب کابل‌ها کمک می‌کنند.

تصاویر محصول

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *